אירידולוגיה- אבחון בקשתית העין

אחד הכלים שאני עושה בו שימוש תדיר בקליניקה הוא אבחון בעין. בעיקר במקרים של כאבים לא מוסברים, שאלות בלתי פתורות שהרופאים פוטרים במשיכת כתף ועונים: 'זה הגיל', 'אלה הידבקויות מניתוח' 'זה משהו בעצבים אין לזה תרופה' או 'זה פסיכוסומטי, קחי כדור להרגעה'
אני מאמינה שכל כאב ניתן להקל, וחשוב במיוחד לאבחן כדי להבין מה תהיה אסטרטגיית הטיפול.
בקליניקה אני נעזרת במצלמה מיוחדת אך ניתן להשתמש גם בזכוכית מגדלת ובפנס כיס. השיטה נקראת אירידיולוגיה.

העיניים שלנו הן חלק ממערכת העצבים, ועל כן משקפות את מבנה מערכת העצבים- כולל המבנה האישיותי, וכן את הבסיס הפזיולוגי של האורגניזם שלנו. במהלך חיינו הן משתנות עם כל אירוע נפשי ופיזי שאנו עוברים, ובהשתנותן הן משקפות שינויים אלה.
בקשתית העיניים שלנו (אירידיום- החלק הצבעוני המקיף את האישון)  קיימת "מפה" המייצגת את כל איברי גופנו, וסימנים מופיעים ונעלמים בה על פי מצב בריאותו של האדם.
באיבחון אירידיולוגי אנו בודקים פרמטרים שונים: צפיפות סיבי הקשתית, צורת האישון, מרקם, צבע, גוון העין ועוד.
אבי האירידיולוגיה המודרנית הוא ד"ר בשם אּיגְנַץ וון פֵּאצֶ'לי (Ignatz von Péczely). שגידל  ינשוף כחיית מחמד. רגלו של הינשוף נשברה ופֵּאצֶ'לי הבחין כי לאחר הפציעה הופיע סימן שחור בעינו של הינשוף בצד של ההרגל השבורה. במהלך ההחלמה השתנה הגוון של הסימן משחור לחום בהיר יותר ובהמשך לבן. מאז, המשיך פאצ'לי לחקור את הסימנים השונים בעין והקשר לפתולוגיות- הוא הבין כי הגוונים והסימנים השונים בקשתית מלמדים על התרחשות שאינה רגילה בגוף, אפילו בטרם הופעת  הסימפטומים המעידים על המצב הפתולוגי.

ואכן, את רוב המחלות ניתן לאתר בשלב מקדים ולטפל בהן עוד בטרם התפרצו- לטפל בסיבה ולא רק בסימפטומים, לחשוף את השינויים ברקמות הגוף ולגלות אותם עוד לפני הרס הרקמה ויגיע המצב הנקרא "מחלה".
באמצעות אבחון אירידיולוגי ניתן לאבחן את מידת עמידות האדם בפני מצבים פתולוגים.
הנה כמה דוגמאות:
בעיות זיכרון יכולות להיגרם משלל סיבות, רובן לא יכולות להיות מאובחנות בשיטות אחרות. באיבחון אירידיולוגי נוכל להסתכל על איזור המח ולהבין האם יש שם כניסה של רעלים, פגיעה במבנה כלי הדם באיזור או חסר בנוטריינטים מתאימים. הטיפול יהיה כמובן שונה בתכלית בין המקרים, בהתאם לאבחנה ויכלול מתן צמחי מרפא, תזונה משקמת וכמובן טיפול רפלקסולוגי מרפא.
עיניים בעלות צבע כתום יעידו על חולשה במטבוליזם הסוכר, לכן במטופל כזה נקפיד מאד על שמירת רמת סוכר נמוכה גם כשבדיקות הדם יהיו בגבול הנורמלי.
מבנה 'פרום' של הסיבים בקשתית, הנראה כמו רשת יעיד על רקמות חיבור חלשות- עצמות ושרירים- ועל קצב תהליכי החלמה שיהיה איטי יותר. על כן נמליץ למטופל כזה להקפיד על אורח חיים נכון, על תזונה מחזקת, צמחי מרפא ותוספי מזון שיבנו את גופו.

אז קחו אחריות על בריאותכם, אל תסתפקו בלקיחת עוד כדור לשיכוך כאבים שירדים את הסימפטום עד להתפרצות הבאה. היו אמיצים ורדו לשורש הבעיה- פנו לאבחון וטיפול.

בתמונה: בעין נראים: רמת מינרלים נמוכה, קושי בספיגת יוד, סימנים באיזור הרחם/ שלייה, באיזור השד, באיזור הריאות, באדרנל ובבבלוטת התריס.
המטופלת סובלת עייפות רבה- התשת האדרנל, בלוטת התריס הוסרה בניתוח על כן משק היוד לקוי, סובלת מאלרגיות תכופות ובמשפחתה סרטן הורמונלי.

שתפו

הירשמו לקבלת עדכונים

צעד ראשון ל.........

מאמרים נוספים

בלוג

ניקוי אביב

אז החלטת שאת עולה על הגל, את מגייסת משאבים נפשיים

Open chat
נעים להכיר:) שמי אודליה ואני כאן כדי לענות לך על כל שאלה